Program Dobry Start w roku 2021

Drukuj

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Myślenicach informuje, że zgodnie  z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15.06.2021 r. (Dz.U. 2021, poz. 1092) w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” od 01.07.2021 r. postępowania w sprawie niniejszego świadczenia prowadzi wyłącznie Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia dobry start ZUS przyjmuje od dnia 01.07.2021 r. do 30.11. danego roku.

Wnioski o ustalenie prawa do niniejszego świadczenia składa się za pomocą:

W celu uzyskania świadczenia dobry start na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej, rodzice zastępczy/dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych zobowiązani są dołączyć do wniosku o świadczenie dobry start, zaświadczenie o umieszczeniu dziecka w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka, placówce  opiekuńczo-wychowawczej albo regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej wraz z datą umieszczenia, wydane odpowiednio przez organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, powiatowe centrum pomocy rodzinie albo podmiot, o którym mowa w art. 190 ustawy  o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Instrukcja jak należy złożyć wniosek o świadczenie dobry start znajduje się w poniższym linku https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start.