OGŁOSZENIE O POSZUKIWANIU KANDYDATÓW DO PROWADZENIA PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ TYPU RODZINNEGO
Powiat Myślenicki poszukuje rodziny do prowadzenia na terenie powiatu placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego. Placówka ta zapewnia całodobową opiekę i wychowanie dla maksymalnie 8 podopiecznych, (za wyjątkiem potrzeby umieszczania rodzeństwa), zaspokaja niezbędne potrzeby dzieci i podejmuje działania na rzecz ich powrotu do rodzin biologicznych.
Jeżeli:
- chcesz pomagać dzieciom i młodzieży
- jesteś wrażliwy na ich krzywdę
- szukasz ważnego celu w swoim życiu
zadzwoń lub umów się na spotkanie
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Myślenice, Ul. Kazimierza Wielkiego 5
Tel. 12 274 98 00
1. Wymagania niezbędne:
Dyrektorem placówki opiekuńczo – wychowawczej typu rodzinnego może być osoba, która:
- posiada wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe,
- posiada świadectwo ukończenia szkolenia dla kandydatów do prowadzenia rodzinnego domu dziecka zgodnie z art. 44 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022 r. poz. 447 z późn. zm.)
- posiada pozytywną opinię organizatora rodzinnej pieczy zastępczej dotyczącą predyspozycji do pełnienia funkcji dyrektora,
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
- wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- jest zdolna do kierowania placówką opiekuńczo – wychowawczą, co zostało potwierdzone zaświadczeniem lekarskim o braku przeciwwskazań do pełnienia tej funkcji,
- nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
2. Wymagania dodatkowe
- doświadczenie w pracy z dziećmi,
- posiadanie wiedzy specjalistycznej z zakresu pedagogiki opiekuńczo – resocjalizacyjnej, psychologii, pracy socjalnej,
- znajomość przepisów dotyczących postępowania administracyjnego oraz samorządu terytorialnego,
- znajomość przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- samodzielność w podejmowaniu decyzji,
- umiejętność rozwiązywania konfliktów interpersonalnych,
- komunikatywność i kreatywność.
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1. Zabezpieczenie całodobowej opieki i wychowania nad wychowankami przebywającymi w placówce, w szczególności:
- traktowanie dziecka w sposób sprzyjający poczuciu godności i wartości osobowej,
- zapewnienie dostępu do przysługujących świadczeń zdrowotnych,
- zapewnienie kształcenia, wyrównywanie braków rozwojowych i szkolnych,
- zapewnienie rozwoju uzdolnień i zainteresowań,
- zaspakajanie potrzeb emocjonalnych, bytowych, rozwojowych, społecznych oraz religijnych,
- zapewnienie ochrony przed arbitralną lub bezprawną ingerencję w życie prywatne dziecka,
- umożliwienie kontaktu z rodzicami i innymi osobami bliskimi, chyba że sąd postanowi inaczej.
2. Współpraca ze szkołami oraz innymi instytucjami w zakresie spraw dotyczących poszczególnych wychowanków.
3. Organizacja sprawnego funkcjonowania placówki oraz dbałość o mienie placówki.