OGŁOSZENIE O POSZUKIWANIU KANDYDATA
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Myślenicach poszukuje kandydata na stanowisko : koordynator rodzinnej pieczy zastępczej – praca na umowę zlecenie
1. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie
- Wykształcenie
- wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka
- Niekaralność za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne skarbowe
- Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych
- Osoba nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była jej zawieszona ani ograniczona
- Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego
- Osoba nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
- Osoba daje rękojmię należytej realizacji zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej
- Znajomość przepisów z zakresu Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz umiejętność ich stosowania
2. Wymagania dodatkowe:
- Umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych
- Prawo jazdy kat. B oraz możliwość korzystania z prywatnego samochodu do celów służbowych
- Znajomość przepisów z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy kodeks rodziny i opiekuńczy
- Doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną
- Umiejętność pracy w zespole
- Odporność na stres
- Terminowość wykonywania zadań
3. Niektóre zadania z zakresu czynności wykonywanych na stanowisku:
- Udzielanie wsparcia rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej
- Zgłaszanie do ośrodka adopcyjnego informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną
- Monitorowanie sytuacji dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej
- Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej
- Współpraca z Sądem, Ośrodkami Pomocy Społecznej, z Placówkami Oświatowymi oraz innymi instytucjami w zakresie spraw dotyczących poszczególnych wychowanków.
- Dokonywanie okresowej oceny sytuacji dzieci umieszczonych w rodzinnej pieczy zastępczej
- Diagnozowanie potrzeb w zakresie zapewnienia rodzinom zastępczym wsparcia w szczególności w formie grupy wsparcia, rodziny pomocowej, pomocy wolontariuszy oraz poradnictwa i terapii
4.Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny – opatrzony własnoręcznym podpisem;
- życiorys – curriculum vitae;
- kserokopie dyplomów lub dokumentów potwierdzających wykształcenie, uprawnienia, dodatkowe kwalifikacje i umiejętności (certyfikaty, zaświadczenia ze szkoleń
- oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o braku pozbawienia władzy rodzicielskiej oraz jej zawieszenia i ograniczenia
- oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego- w przypadku gdy wynika on z tytułu egzekucyjnego
- oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
Oferty prosimy składać osobiście lub drogą pocztową na adres :
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Myślenice, Ul. Kazimierza Wielkiego 5
Tel. 12 274 98 00
Informacji udziela Pani Grażyna Murzyn, z-ca dyrektora PCPR, koordynator działu rodzinnej pieczy zastępczej
Tel. 12 274 98 00, 12 274 98 16